donderdag 7 juli 2011

Gezichtmaskers

Bijna ieder meisje heeft vast wel eens een gezichtsmasker op gehad. Met vriendinnen, voor jezelf om te relaxen, voor een mooie huid omdat je een feest hebt, noem maar op.

De huid is in verschillende categorieën in te delen: de vettige huid, de droge huid, de onzuivere huid, en zo zijn er nog een paar huidtypes. Hier voor zijn ook speciale maskers te kopen, maar je moet wel de goede kopen om te zorgen dat de huid er mooier van wordt.

Maar welk masker is nou goed voor welke huidtype?

Heb je een vette huid?
Bij een vette huid zijn maskers die cremige zijn goed, meestal worden deze maskers hard.
Zo’n masker zorgt ervoor dat de talgproductie daar waar nodig is in de huid naar beneden wordt gehaald. Hierdoor krijg je een mooie matte huid en bij regelmatig gebruik (1x in de 2 weken) worden de onzuiverheden ook minder.

Heb je een droge huid?
Voor dit huidtype zijn ook cremige maskers het beste. Als je het aanbrengt moet je het goed masseren en daarna afspoelen met water, sommige zeggen ook dat je het masker kan laten zitten. Maar dit lijkt ons niet echt prettig…
Nadat je dit masker hebt gebruikt kan je ook nog een nachtcrème aanbrengen.
Dit masker zorgt voor extra comfort van de huid.

Gecombineerde huid?
Hiervoor zijn gelachtige maskers geschrikt. Dit brengt de huid in balans en is vochtverzorgend.
Dit masker is gewoon op te doen als een normaal masker. 

Een onzuivere huid?
Voor een onzuivere huid is eigenlijk het masker bij de vette huid het beste. De onzuivere huid ontstaat door de vette huid, dus een hard wordend masker is hiervoor goed.

Relax!
Een warmtemasker wordt warm zodra je hem opdoet en ruikt erg lekker. Hierdoor kom je helemaal tot rust. Dit masker is alleen niet zo goed als je het snel erg warm krijgt, dus let daar op!
Vaak zijn deze masker ook rood, en worden niet hard.

Simone: Ik gebruik altijd de maskers van Kruidvat. Ik ben ermee begonnen en nog steeds niet mee gestopt! Mijn ogen vielen gewoon meteen al op de fleurige verpakking en uit de verschillende geuren die je kon kiezen. Ik ben zeer tevreden over dit merk, dus ik zal niet snel een ander proberen. Het enige nadeel is dat ik meestal teveel over heb. En dat vind ik nogal zonde, maar sinds kort bewaar ik ze nu gewoon als ik wat over heb. Gewoon goed afsluiten, zodat er geen lucht bij kan komen, en dan blijft het nog steeds super goed!

Esmée: Zelf gebruik ik best vaak maskers, het is goed voor de huid en het is ook nog eens lekker om te ontspannen. Ik gebruik vaak de maskers die bij Kruidvat te koop zijn; Montagne Jeunesse, deze zijn niet duur, zit veel in zodat je hem vaker kan gebruiken en ruiken altijd lekker. Verder is het ook leuk om te doen als je je verveeld, lekker maskertje op en nagels lakken!
Tip: Lees altijd even de achterkant! Hier op staat vaak erg belangrijke informatie, zoals hoe lang het moet blijven zitten, dingen die er in verwerkt zitten en hoe je het moet aanbrengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten